20% in extra arbeidskosten, hoe deze te compenseren

Hoe regel je dit binnen je bedrijf? 👇🏻

Onze CEO Linsay Leroy neemt het onderwerp onder de loep en geeft je een paar tips:

Waarom zo'n stijging van de arbeidskosten?

  • Opeenvolgende wettelijke loonindexeringen
  • Het tekort aan banen betekent dat we talent moeten aantrekken en behouden, en salaris is een van de hefbomen die ons daarbij kunnen helpen.

3 manieren om te compenseren om resultaten te behouden:

  1. Verhoog de verkoopprijzen met 25%
  2. Verhoog uw CA om de impact van vaste kosten te verminderen
  3. De productiviteit van het team verhogen met 25%

De verkoopprijzen verhogen met 25% :

  • Verlies van concurrentievermogen op het gebied van prijsstelling, met automatisch verlies van omzet aan meer betaalbare concurrenten
  • De economische situatie, zowel in BtoC als BtoB, laat geen 25% stijging van de koopkracht toe, met het risico dat klanten afzien van aankopen ondanks dat ze die nodig hebben, of in gebreke blijven met betalen.
  • Op enkele uitzonderingen na is deze optie economisch niet haalbaar.

De totale omzet verhogen om de impact van vaste kosten te verminderen:

-> Het hangt allemaal af van het soort activiteit!

  • Er zijn investeringen nodig om de verkoop te verhogen (communicatie, verkoop, enz.)
  • Als de vaste kosten hoger zijn dan de personeelskosten, kan dit een optie zijn.
  • Gezien de stijging van de kosten van grondstoffen, energie, machines, enz. zullen maar weinig bedrijven voor deze oplossing kunnen kiezen.

Verhoog de teamproductiviteit met 25% :

  • Gemakkelijk te beoordelen
  • De meest logische oplossing "aan de bron
  • Talrijke mogelijkheden voor optimalisatie omdat tijd elastisch is
  • Een snelle, efficiënte oplossing voor alle bedrijven

TIJD BESPAREN EN IN efficiëntie!

  • verbeteren communicatie tussen mensen en afdelingen door een continue informatiestroom (dubbele invoer, zoeken naar informatie, verlies van informatie en vaardigheden door verloop en vergissingen, enz.)

Taken automatiseren energievreters :

  • HR Afdeling : administratief beheer, zoals contracten, salarissen, voorschotten, afwezigheids- en vakantiebeheer, enz.
  • Verkoopafdeling : communicatie met de klant, geautomatiseerde facturering, eenvoudige en transparante follow-up
  • Operationele afdeling : anticiperen op behoeften (HR, inkoop), planningstools
  • Financiële afdeling : injectie van operationele gegevens in de boekhouding, intelligente hulpmiddelen zoals OD- of FA-woordenboeken, of OD's rechtstreeks in de balans, geautomatiseerde herinneringsbrieven, enz.
Linsay Leroy COO en partner.

Linsay Leroy  - CEO bij Multios 

Vond je dit artikel leuk 💡 ? We zijn snel terug met ons volgende onderwerp 

Vind ons op Linkedin voor nog meer nieuws op 👉🏻 Nieuwsbrieven


Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site is beveiligd met reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

nl_BENederlands (België)