Hoe regel je dit binnen je bedrijf? 👇🏻
Onze CEO Linsay Leroy neemt het onderwerp onder de loep en geeft je een paar tips:
Waarom zo'n stijging van de arbeidskosten?
- Opeenvolgende wettelijke loonindexeringen
- Het tekort aan banen betekent dat we talent moeten aantrekken en behouden, en salaris is een van de hefbomen die ons daarbij kunnen helpen.
3 manieren om te compenseren om resultaten te behouden:
- Verhoog de verkoopprijzen met 25%
- Verhoog uw CA om de impact van vaste kosten te verminderen
- De productiviteit van het team verhogen met 25%
De verkoopprijzen verhogen met 25% :
- Verlies van concurrentievermogen op het gebied van prijsstelling, met automatisch verlies van omzet aan meer betaalbare concurrenten
- De economische situatie, zowel in BtoC als BtoB, laat geen 25% stijging van de koopkracht toe, met het risico dat klanten afzien van aankopen ondanks dat ze die nodig hebben, of in gebreke blijven met betalen.
- Op enkele uitzonderingen na is deze optie economisch niet haalbaar.
De totale omzet verhogen om de impact van vaste kosten te verminderen:
-> Het hangt allemaal af van het soort activiteit!
- Er zijn investeringen nodig om de verkoop te verhogen (communicatie, verkoop, enz.)
- Als de vaste kosten hoger zijn dan de personeelskosten, kan dit een optie zijn.
- Gezien de stijging van de kosten van grondstoffen, energie, machines, enz. zullen maar weinig bedrijven voor deze oplossing kunnen kiezen.
Verhoog de teamproductiviteit met 25% :
- Gemakkelijk te beoordelen
- De meest logische oplossing "aan de bron
- Talrijke mogelijkheden voor optimalisatie omdat tijd elastisch is
- Een snelle, efficiënte oplossing voor alle bedrijven
TIJD BESPAREN EN IN efficiëntie!
- verbeteren communicatie tussen mensen en afdelingen door een continue informatiestroom (dubbele invoer, zoeken naar informatie, verlies van informatie en vaardigheden door verloop en vergissingen, enz.)
Taken automatiseren energievreters :
- HR Afdeling : administratief beheer, zoals contracten, salarissen, voorschotten, afwezigheids- en vakantiebeheer, enz.
- Verkoopafdeling : communicatie met de klant, geautomatiseerde facturering, eenvoudige en transparante follow-up
- Operationele afdeling : anticiperen op behoeften (HR, inkoop), planningstools
- Financiële afdeling : injectie van operationele gegevens in de boekhouding, intelligente hulpmiddelen zoals OD- of FA-woordenboeken, of OD's rechtstreeks in de balans, geautomatiseerde herinneringsbrieven, enz.

Linsay Leroy - CEO bij Multios
Vond je dit artikel leuk 💡 ? We zijn snel terug met ons volgende onderwerp
Vind ons op Linkedin voor nog meer nieuws op 👉🏻 Nieuwsbrieven